Over doTERRA
Ons verhaal
Het was DoTERRA’s missie om vanaf het begin de hoogste kwaliteit essentiële oliën met de wereld te delen. Nadat ze zelf de ongelooflijke voordelen van het gebruik van deze kostbare middelen hadden gezien, ging een groep professionals in de gezondheidszorg en het bedrijfsleven aan de slag om deze missie te verwezenlijken. Zij richtten een bedrijf op en noemden het doTERRA, een Latijnse afgeleide van ‘Geschenk van de Aarde’.
De eerste hindernis die overwonnen moest worden, was echter het vaststellen van een kwaliteitsstandaard in een industrie die er nog nooit een had gehad. Het was niet voldoende om simpelweg essentiële oliën te leveren aan huizen over de hele wereld; de oprichters van de doTERRA waren vastbesloten om alleen de hoogste kwaliteit en zuiverste essentiële oliën te leveren, zodat gezinnen er zeker van konden zijn dat ze alleen de beste gebruiken om de gezondheid en het welzijn van hun dierbaren te bevorderen. Deze toewijding heeft geleid tot het creëren van een nieuwe kwaliteitsstandaard: CPTG Certified Pure Tested Grade™.
Om zo’n grootse visie te bereiken, zoals het brengen van essentiële oliën naar de wereld, was een team van toegewijde mensen nodig. Dit team zou moeten bestaan uit mensen die zich inzetten voor hard werken, betrokkenheid, passie en visie. Dat team is sinds de oprichting gegroeid, maar de missie blijft het leveren van essentiële oliën die iedereen aanspreken, van beginner tot expert, en die veilig gebruikt kunnen worden op uw dierbaren.
Het delen van essentiële oliën is een unieke ervaring en de oprichters van doTERRA zagen in dat een verkoopmodel net zo uniek zou zijn. Om persoonlijke ervaringen met essentiële oliën zo goed mogelijk te faciliteren, maakt doTERRA gebruik van een directe-verkoop-model dat distributeurs in staat stelt om met klanten te werken in plaats van met massamarketing. Deze meer individuele benadering stelt mensen in staat om de ongelooflijke kracht van essentiële oliën zelf te ervaren en tegelijkertijd vertrouwensrelaties te ontwikkelen. Dit model creëerde ook de mogelijkheid voor individuen en gezinnen om hun dromen van financiële onafhankelijkheid te verwezenlijken. Wereldwijd gebruiken en verkopen meer dan 4 miljoen Wellness Advocates de producten van doTERRA.
Het eerste aanbod van essentiële oliën van doTERRA omvatte 25 enkelvoudige oliën en 10 mixen en kwam op 25 april 2008 op de markt. Sinds die tijd heeft het doTERRA productaanbod nog veel meer enkelvoudige oliën en oliemixen toegevoegd, evenals voedings-, wellness- en gezonde levende producten op basis van essentiële olietechnologieën en een uitgebreide wellnessfilosofie. Natuurlijk is dat aanbod niet mogelijk zijn zonder een Wereldwijd Botanisch Netwerk van ambachtslieden en distilleerders. Omdat doTERRA is uitgegroeid tot een betrouwbare partner in de essentiële oliën-sector, is het in staat om gemeenschappen te helpen met het verbeteren van hun economische toekomst door middel van het Co-Impact Sourcing™ model en doTERRA Healing Hands.
In een ultramoderne faciliteit in Pleasant Grove, Utah, blijft doTERRA werken aan het bereiken van haar visie om alle gezinnen overal ter wereld te voorzien van de gezondheidsbevorderende voordelen van essentiële oliën.